پیشنهاد مامعرفی کتابویدیو

دور کتاب خاطرات سفیر در یک دقیقه

خاطرات سفیر، کتابی است که نیلوفر شادمهری در آن به چالش‌های یک زن مسلمان را در فرانسه آن هم به عنوان یک دانشجوی ممتاز ایرانی مرور می‌کند.متن کتاب خاطرات سفیر از نگارشی صمیمی و ساده بهره می‌برد و خواننده را تا خوابگاهی در پاریس می‌برد. خواننده با خواندن کتاب سفیر، در تجربه‌ها و خاطرات نویسنده شریک می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با کتاب دور از جان این ویدیو را از چی کتاب تماشا کنید:

نیلوفر شادمهری در سال ۱۳۵۹ متولد شده و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. او که اکنون صاحب یک فرزند دختر است، مدرک دکتری خود را در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه شهر آنژه گرفته است. نویسنده کتاب که به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تسلط دارد، عضو هیئت علمی دانشگاه هنرهای کاربردی است و در این دانشگاه مشغول تدریس است. نویسنده که خود راوی و شخصیت اصلی کتاب است، در خوابگاه دانشجویی که در دوران تحصیل در فرانسه در آن اقامت داشته است، با انسان‌های متفاوتی برخورد می‌کند؛ انسان‌هایی که از کشورهای مختلف که هر کدام صاحب فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و عقاید مختلفی هستند، برای تحصیل به فرانسه آمده‌اند. این افراد، افرادی هستند که ممکن است به دین اعتقاد داشته باشند اما لزومی برای پیروی از دستورات آن نبینند. کسانی که فطرت آن‌ها، ایشان را به سمت اسلام می‌کشد.

با خواندن این کتاب کاملا متوجه شویم که یک دختر مسلمان محجبه در کشورهای خارجی مخصصا کشورهای اروپایی مانند فرانسه، با چه مشکلاتی روبه‌رو است. مطالعه کتاب خاطرات سفیر، برای افرادی که قصد مهاجرت دارند و نگران مشکلاتی است که ممکن است بواسطه تفاوت دین و مذهب بوجود بیاید هستند، و همچنین برای تمامی کسانی که می‌خواهند که با فضای کشورهای فرانسه برای زنان جوان مسلمان چگونه است، مناسب است.

کتاب خاطرات سفیر نوشته سرکار خانم نیلوفر شادمهری‌ است که خاطرات خود را به عنوان یک دانشجوی محجبه در کشور فرانسه روایت کرده است. برای تماشای ویدیوی با کیفیت معرفی کتاب دور از جان و سایر ویدیوهای معرفی کتاب، به کانال آپارات چی‌کتاب سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا